Znaš onaj osjećaj kad ti auto stoji na parkingu, a samo ti zauzima prostor, troši registraciju i lagano gubi na cijeni? E pa, vrijeme je da ga se riješiš – ali pametno. Online prodaja auta je danas jednostavnija nego ikad, ali da bi to išlo brzo i efikasno, moraš znati par trikova.
Donosimo ti 5 pametnih savjeta koji prave razliku između auta koji stoji sedmicama i onog koji se proda za par dana.
1. Fotke prodaju auto – ali stvarno
Ne trebaš biti profesionalni fotograf, ali moraš znati šta pravi razliku. Ne mutne slike. Ne slike blatnjavog auta. Ne slike snimane “okom ispod ruke”.
Evo kako izgleda dobra foto-galerija za online prodaju:
- Auto opran, s vanjske i unutrašnje strane.
- Slike iz svih uglova: sprijeda, straga, bočno, dijagonalno.
- Slike unutrašnjosti: volan, tabla, sjedišta, gepek.
- Slika kilometraže na bordu (to ulijeva povjerenje).
- Ako imaš neku štetu – prikaži je. Bolje da ljudi znaju, nego da dođu i razočaraju se.
Bonus savjet: Snimak auta iz drona ili kratak video od 30 sekundi može napraviti čudo. Objavi ga na YouTube i zalijepi link u oglas.
2. Opis koji ne zvuči kao prevara
Online prodaja auta ti je kao Tinder za četverotočkaše. Ako napišeš “auto u top stanju, vožen od babe do pijace” – zvuči kao bajka. Ljudi više vjeruju kad si iskren i konkretan.
Šta da uključiš u opis:
- Marka, model, godina proizvodnje
- Broj pređenih kilometara
- Tip motora i snaga
- Potrošnja goriva
- Kad je rađen posljednji servis
- Da li je auto redovno održavan (imaš li servisnu knjižicu?)
- Da li su zamijenjeni remeni, ulje, akumulator itd.
- Broj vlasnika
Primjer dobrog opisa:
“VW Golf 6, 2011. godište, 1.6 TDI – prešao 198.000 km. Redovno servisiran, posjedujem svu dokumentaciju. Mali potrošač (oko 5L/100km). Ljetne gume na alu-felnama + zimski set. Klima, parking senzori, tempomat, grijanje u sjedištima. Registrovan do 12/2025. Prodajem jer kupujem novije vozilo.”
Zvuči iskreno, zar ne?
3. Cijena – ključ koji otključava prodaju
Ako pretjeraš s cijenom – ljudi ni ne kliknu na oglas. Ako pretjeraš s niskom cijenom – pomisle da nešto nije uredu.
Trik je da nađeš sweet spot. Evo kako:
- Pogledaj istu marku/model/godište na 3 najpopularnija online oglasnika.
- Gledaj i kilometražu i stanje vozila – ne poredi se sa “klocama”.
- Postavi cijenu malo iznad realne (ostavi prostor za cjenkanje).
Primjer: Ako realna vrijednost auta iznosi 8.000 KM, ti ga postavi za 8.400 KM. Ljudi V O L E kad mogu spustiti cijenu – to im daje osjećaj da su “izborili” bolji deal.
4. Budite dostupni – jer auto se ne prodaje sam
Znaš koliko puta ljudi ne odgovaraju na poruke, ne dižu telefon, a žele prodati auto? Pa daj, buraz, budi realan – ozbiljna online prodaja zahtijeva i tvoju angažiranost.
Par zlatnih pravila:
- Odgovaraj brzo na poruke – idealno unutar sat vremena.
- Ako si zauzet, stavi automatski odgovor tipa: “Zdravo! Hvala na poruci, trenutno vozim – javljam se čim stanem.”
- Ako si ozbiljan, ostavi i broj telefona u opisu. Neki ljudi jednostavno ne vole dopisivanje.
- Budi fleksibilan oko termina za pregled auta. Nedjelja popodne? Zašto da ne, samo da ga prodaš.
5. Oglas na više mjesta = veće šanse
Nemoj se ograničiti samo na jedan oglasnik. Što više ljudi vidi oglas, to je veća šansa da ga neko kupi. Jednostavna matematika.
Najpoznatiji oglasnici za online prodaju auta u regiji:
- OLX.ba (BiH)
- Njuskalo.hr (Hrvatska)
- Polovniautomobili.com (Srbija)
- Facebook Marketplace (regionalni hit!)
- AutoScout24 (ako ciljaš dijasporu)
Ne zaboravi: svaki oglas neka ima istu cijenu i isti opis – ako vidiš da se više ljudi javlja preko jednog, tu možeš dodatno pojačati oglas (boost, promovisani oglas, itd.).
BONUS: Šta da radiš kad se jave “likovi”
Znaš ono kad ti neko pošalje poruku: “Može za 5.000 KM odmah sad dolazim”, a ti ga prodaješ za 8.000? Nemoj se nervirati.
Budi jasan, ali kulturan:
“Hvala na ponudi, ali auto vrijedi više. Ako ste ozbiljan kupac, možemo sjesti i razgovarati uživo.”
Online prodaja je često psihološka igra – ko popusti, taj gubi. Budi spreman za cjenkanje, ali ne ispod granice isplativosti.
Online prodaja auta
Online prodaja auta nije nauka – ali jeste vještinaAko središ slike, napišeš ljudski opis, realno postaviš cijenu i budeš aktivan – auto će se prodati prije nego što kažeš “registracija”.
Online prodaja nije samo postaviš oglas pa čekaš. To je kao mini posao – moraš ga odraditi da bi ga završio.
I zapamti – vrijeme je novac. Što ti auto duže stoji, to manje vrijedi. Zato primijeni ove trikove već danas i neka tvoj oglas iskoči iz mase.
P.S. Ako ti je ovaj tekst bio koristan – slobodno ga podijeli s nekim ko se muči s prodajom auta. A ako si već prodao svoje vozilo, javi se da napišemo i vodič za online prodaju motora, skutera ili bicikla.